„Bounce back” yra moksliniais įrodymais grįsta, modifikuota CBITS versija, skirta 1-4 klasių mokiniams, patyrusiems smurtą ar traumas ir turintiems depresijos ir/ar nerimo požymių. „Bounce Back” moko vaikus tvarkytis su mintimis ir atsitiesti po traumuojančių įvykių, kad jie toliau galėtų tinkamai užsiimti tuo kas patinka ir tuo, kuo reikia.
„Bounce back” kurta CBITS pagrindu, tačiau pritaikyta jaunesnei tikslinei grupei. „Bounce Back” kaip ir CBITS programa naudoja kognityvines technikas.
Metodiką taiko mokymus praėjęs mokyklos psichinės sveikatos specialistas. Pilną programą sudaro 10 grupinių susitikimų, 1-3 susitikimai su tėvais ir 2-3 individualūs susitikimai su vaiku (susitikimų kiekį įvertinęs konkretų atvejį sprendžia specialistas).
Grupiniai susitikimai: juose dalyvauja 4-7 smurtą ar traumas patyrę vaikai. Susitikimai trunka po 45-60 min., vyksta vieną kartą per savaitę, viso 10 savaičių. Susitikimų metu vaikai mokomi socialinės paramos, emocijų identifikavimo, problemų sprendimo, relaksacijos įgūdžių, pozityvių veiklų ir kt.
Susitikimai su tėvais: mokyklos psichinės sveikatos specialistas tėvams pristato esamą situaciją ir vaiko emocinę būklę, kad tėvai žinotų kaip elgtis ir bendrauti vaiku namuose.
Individualūs susitikimai: mokyklos psichinės sveikatos specialistas kiekvienam vaikui padeda individualiai pažvelgti į savo traumą ir sukurti savo individualią istoriją. Programos pabaigoje mokyklos specialistas susitinka su vaiku ir jo tėvais pasidalinti rezultatais ir vaiko istorija.
Pagrindinės technikos, kurių moko „Bounce back” programa:
- Psichoedukacija;
- Jausmų atpažinimas;
- Pozityvios veiklos;
- Relaksacija;
- Pažinimas;
- Patirtos traumos atpažinimas;
- Socialinė parama / komunikavimas su aplinkiniais;
- Problemų sprendimas konfliktų sprendimas.